Условия за използване на уебсайт FashionRoom.bg

Моля прочетете внимателно настоящите Условия, преди да използвате този уеб сайт! Ако използвате настоящия уеб сайт се счита, че го правите по лично желание и че приемате и сте съгласни с тези Условия за ползване! Ако НЕ приемате тези Условия, не използвайте сайта!

Настоящите Условия уреждат взаимоотношенията между “Модна Стая” ООД (наричано по-долу за краткост “Търговец”, “Продавач”, “Интернет страница” или “Сайт”) от една страна и от друга – Потребителите на електронни (интернет) страници и услуги, намиращи се на Сайта на Търговеца.

Тези условия обвързват всички потребители, които един път попаднали на сайта продължават да го използват (не се счита за използване на Сайта, единствено запознаването с Условията за ползване). С натискането върху всеки един обект, линк или бутон разположени на Интернет страниците на Търговеца (с изключение на линка към настоящите Условия за ползване), Потребителят се съгласява, изцяло приема и се задължава да спазва настоящите Условия.

“Модна Стая” ООД е дружество, регистрирано по Търговския закон на Република България с ЕИК 202847945, със седалище и адрес на управление гр. Пловдив, ул. „Капитан Райчо“ 56, ет. 2, маг. 2-35, тел.: +359897777588, e-mail: shop@FashionRoom.bg

Дефиниции

За целите на настоящите общи условия долупосочените понятия следва да се разбират в следния смисъл:

Сайт / Интернет страница – съдържанието визуализиращо се на домейн www.FashionRoom.bg и поддомейните му.

Стока – движима материална вещ, която може да е предмет на договор за покупко-продажба.

Продавач – “Модна Стая” ООД като юридическо лице, което действа в рамките на своята търговска дейност, по отношение на сключване на договори за продажба на стоки.

Купувач – физическо или юридическо лице, което придобива стока от Продавача (Търговеца) срещу заплащане на уговорената цена.

Потребител – всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

Стока – движима материална вещ, която може да е предмет на договор за покупко-продажба.

Договор за продажба – договор, по силата на който търговецът прехвърля или се задължава да прехвърли собствеността на стоки на купувача, а последния заплаща или се задължава да заплати цената за тях.

Договор от разстояние – договор, сключен между търговец и потребител като част от организирана система за продажби от разстояние без едновременното физическо присъствие на търговеца и потребителя, чрез изключителното използване на едно или повече средства за комуникация от разстояние до сключването на договора, включително в момента на сключване на договора.

Условия за ползване – настоящите Общи условия, които включват правилата за ползване, бисквитки, правила за регистрация и доставка, доброволно решаване на спорове, формуляри за отказ от договор и замяна и всяка друга правно значима информация, която се намира на Сайта.

Лични данни – информация за физическо лице, чрез която може да бъде идентифицирано, пряко – като име и идентификатор или непряко, по един или повече допълнителни признаци подробно описани в чл. 4, т. 1 от Регламент (ЕС) 2016/679.

Пощенски паричен превод – пощенска услуга, при която в точка за достъп до мрежата на пощенски оператор, подателят подава парична сума в брой и нарежда по електронен път или писмено на хартиен носител пълната сума да бъде изплатена в брой на получателя без никаква удръжка.

Процедура за алтернативно решаване на потребителски спорове – процедура за извънсъдебно решаване на потребителски спорове, отговаряща на изискванията на ЗЗП и осъществявана от орган за алтернативно решаване на потребителски спорове.

Общи положения

  1. На Сайта Потребителите имат възможност да се запознаят с предложения за оферти от страна на Търговеца за стоки, за които Потребителите могат да изпратят предложение за покупка, с попълване на заявка чрез количката на Сайта, където се уточняват желаните продукти за покупка на съответните цени и се определят търсените количества.
  2. Договор за продажба се счита, че е сключен след като Търговецът изрично потвърди/акцептира (по телефон, мейл, месинджър или друг способ за електронна комуникация), че приема предложението за покупка и се ангажира да изпълни поръчката отправена от Клиента – т.е. да продаде поръчаните стоки на съответните цени и в определеното количество.
  3. Търговецът си запазва правото да откаже поръчката (предложението за покупка) в следните случаи:

3.1. Липса на наличност от дадена стока.

3.2. Когато е технически или физически възпрепятстван.

3.3. Купувачът не е съгласен с настоящите Условия за ползване

3.4. Потребителят не е съгласен да предостави свои лични данни необходими за сключването на договора за покупко-продажба.

3.5. При предоставен адрес за доставка извън територията на Р. България.

3.6. Когато има обосновано предположение, че Купувачът е недобросъвестен. Недобросъвестност може да се приеме за налична в следните неизчерпателно изброени примерни хипотези, а именно:

3.6.1. Попълване на неверни (вкл. несъответстващи или несъществуващи) данни идентифициращи купувача, данни за контакт или данни за адрес за доставка.

3.6.2. Купувачът не отговаря на оставените средства за осъществяване на контакт.

3.6.3. Купувачът друг път е правил поръчки, които не е получавал от куриера – не е ходил да ги получи в офиса и/или не е намерен на адреса на доставка.

3.6.4. Установени системни злоупотреби от Купувача спрямо Търговеца.

3.6.5. Установено некоректно, арогантно или грубо отношение към представителите на Търговеца.

3.6.6. Купувачът е свързан с дейност, нарушаваща авторските права на Търговеца или с дейност съставляваща нелоялна търговска практика.

3.7. Когато се установи, че кандидат Купувачът е неправоспособен или недееспособен.

  1. Търговецът доставя стоките по сключените договори за покупко-продажба, чрез куриери, които същевременно са и лицензирани пощенски оператори по чл. 39, ал. 3 от ЗПУ, извършващи услугата “пощенски парични преводи”, за да може едновременно с предаването на стоката на купувача, да получат от него дължимата на Продавача цена по сделката.
  2. Търговецът приема плащания от Купувачите по договори сключени от разстояние с помощта на настоящия сайт, само чрез услугата “пощенски паричен превод”, за които не се изисква издаване на фискален бон според чл. 3. ал. 1 от Наредба №Н-18, поради което не е необходимо настоящия сайт да се регистрира в НАП по реда на чл. 52м, ал. 1 от Наредба №Н-18. По изрично изявено желание на клиента, същият може да плати и по банков път, за което следва да му се издаде фактура в законовия срок и подобно на предходната хипотеза не се изисква издаване на фискален бон.
  3. Кандидат Купувачът при изпращане на предложение за покупка е необходимо да предостави освен данните за желаните продукти за покупка, също и данните за извършване на доставката (град, офис на куриер или улица, номер, етаж и № на СОС), своите идентификационни данни (наименование на ФЛ, ЮЛ, ЮЛНЦ или неперсонифицираното дружество) и данни за контакт (e-mail и телефонен номер).
  4. Цените на предлаганите стоки са тези, посочени на уебсайта на Търговеца към момента на изпращане на офертата, освен в случаи на очевидна грешка.
  5. Цените на стоките са крайни и не включват ДДС защото Търговецът не е регистриран по ЗДДС.
  6. Търговецът си запазва правото да променя по всяко време и без предизвестие цените на предлаганите на сайта стоки, като такива промени няма да засягат вече сключени договори.
  7. Търговецът може да предоставя отстъпки за стоките, предлагани на сайта, съгласно българското законодателство и правила, определени от Търговеца. Правилата, приложими за възможните отстъпки, са налични на мястото, където е показана отстъпката. Отстъпки могат да се предоставят под различни форми и при различни условия – например: при промоции, отстъпки за лоялност, индивидуални отстъпки, отстъпки за покупки над определена сума, отстъпки по рекламни кампании (вкл. с промокод), на случаен принцип или в резултат на участие в състезание или клиентско проучване.
  8. Различните видове отстъпки не могат да се комбинират при поръчка и закупуване на една и съща стока/услуга.

Отказ от договора и замяна

  1. Когато Потребителят връща стока или услуга с правото на възстановяване на заплатената сума поради каквато и да било причина, се възстановява само действително платената сума, а не обявената цената на стоката към момента на връщане.
  2. Потребителят има право да се откаже от договора без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка в 14-дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице.
  3. За да упражни правото си по настоящата клауза, Потребителят трябва да уведоми недвусмислено Търговеца за решението си да се откаже от договора, като индивидуализира стоките/ услугите, които желае да върне, чрез предоставяне на всички данни за осъществената поръчка и доставка, включително, но не само: съдържание и стойност на поръчката, данни на лицето, направило поръчката, данни на лицето, приело доставката, и дата на доставката.
  4. Търговецът публикува на сайта си формуляр за упражняване правото на отказ от договора.
  5. За упражняване правото на отказ Търговецът предоставя на Потребителя възможност за избор да попълни и да изпрати по електронен път чрез интернет страницата стандартния формуляр за отказ или друго недвусмислено заявление. В тези случаи Търговецът незабавно изпраща на потребителя потвърждение за получаване на отказа му на траен носител.
  6. Потребителят е длъжен да върне стоките за своя сметка, като ги предаде на Търговеца или на упълномощено от последното лице, в срок от 14 дни от датата, на която Потребителят е упражнил правото си на отказ от договора.
  7. При връщане стоката трябва да е в оригиналната си опаковка, без следи от употреба или нарушаване на търговския вид, придружена със всички етикети и документи.
  8. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.
  9. Търговецът има право да отложи възстановяването на цената на стоките до получаването им обратно, като му се предоставя и едноседмичен срок за проверка състоянието на върнатата стока и за организиране връщането на продажната цена.
  10. В случай че Потребителят не изпълни задължението си за връщане на стоката, без да уведоми Търговеца за забавянето и без да предостави уважителна причина за същото, се счита, че той е оттеглил изявлението си за упражняване на отказ от договора.
  11. Когато във връзка с изпълнението по договора Търговецът е направил разноски и Потребителят се откаже от договора, Търговецът има право да задържи съответната сума за направените разноски или да изисква тяхното плащане.
  12. Потребителят няма право да се откаже от договора в случай че предмет на същия са доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето, както и при доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
  13. Когато Потребителят връща стока или услуга с правото на възстановяване на заплатената сума поради каквато и да било причина, се възстановява само действително платената сума, а не обявената цената на стоката към момента на връщане.

 

Гаранции и рекламации

  1. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното/поръчаното, когато след доставката, са открити несъответствия с договора за продажба.
  2. Търговецът не носи отговорност за разлика в цветовете, която се дължи на естествените различния при възпроизвеждането на цветовете от различните модели екрани или монитори.
  3. Търговецът не носи отговорност за разлика в размера до 2 см.
  4. Търговецът не носи отговорност за естественото износване на стоките.
  5. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставката на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето ѝ, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
  6. Потребителят не може да оспори съответствието на потребителската стока с договора за продажбата ѝ, когато:

30.1. При сключването на договора е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието.

30.2. Несъответствието се дължи на материали, предоставени от потребителя.

  1. Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
  2. Когато удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, Търговецът ще запази на потребителя първоначалните гаранционни условия и срокове.
  3. При предявяване на рекламацията потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното или за отбив от цената.
  4. Рекламацията се подава устно на посочения от Търговеца телефон или писмено чрез, посочения имейл, по поща или подадена до адреса на дружеството. Търговецът представя на сайта си достъп до формуляр за рекламация.
  5. При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес, телефон и e-mail за контакт.
  6. При подаване на рекламация потребителят задължително следва да приложи и документите, които индивидуализират поръчката и тези, на които се основава претенцията, а именно:

36.1. Товарителница от Куриера и документът за ППП или фактура;

36.2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното;

36.3. Други документи, установяващи претенцията по основание и размер.

  1. Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното.
  2. Срокът спира да тече през времето, необходимо за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
  3. Ако Търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
  4. Предявяването на рекламация не е пречка за предявяване на иск.
  5. Търговецът поддържа регистър на предявените рекламации. На Потребителя се изпраща документ на посочения от него имейл, в който е посочен номера на рекламацията от регистъра и вида на стоката.
  6. Когато Търговецът удовлетвори рекламацията, издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на Потребителя
  7. Търговецът при основателна рекламация привежда стоката в съответствие с договора за продажба в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от Потребителя.
  8. Ако стоката не е поправена и след изтичането на срока по предходната точка, Потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока.
  9. Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за Потребителя.
  10. При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато Потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията, той има право на избор между една от следните възможности:

46.1. Разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума.

46.2. Намаляване на цената.

  1. Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
  2. Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
  3. Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
  4. Правата на интелектуална собственост върху всички снимки, текстове и други материали и ресурси, разположени на уебсайта на Търговеца (включително наличните бази данни), са обект на закрила по Закона за авторското право и сродните права, принадлежат на Търговеца или на съответно указаното лице, преотстъпило правото на ползване на Търговеца, и не могат да бъдат използвани в нарушение на действащото законодателство.
  5. При копиране или възпроизвеждане на информация извън от допустимото, както и при всяко друго нарушение на правата на интелектуална собственост върху ресурсите на Търговеца, Търговецът има правото да претендира обезщетение и за претърпените преки и косвени вреди в пълен размер.
  6. Освен в случаите, когато е изрично уговорено, Потребителят не може да възпроизвежда, променя, заличава, публикува, разпространява и разгласява по друг начин информационните ресурси, публикувани на уебсайта на Търговеца.
  7. Търговецът се задължава да полага дължимата грижа да осигури възможност на Потребителя за нормален достъп до предоставяните услуги.
  8. Търговецът си запазва правото да преустанови достъпа до предоставените услуги. Търговецът има право, но не и задължение, по своя преценка да изтрива информационни ресурси и материали, публикувани в сайта си.
  9. Страните декларират, че, в случай че някоя/и от клаузите по настоящите Общи условия се окаже/окажат недействителна/и, това няма да влече недействителност на целия договор или на други негови части. Недействителната клауза ще бъде заместена от повелителните норми на закона или установената практика.

Изменение на общите условия

  1. Общите условия ангажират страните по сделка за покупко продажба, като относими са тези действащи към момента на сключването й. Така, че последващи промени нямат отношение към вече сключени договори. В тази връзка няма правен смисъл на клиентите закупили стоки да им се изпраща уведомление за промяна на същите, защото тази последваща промяна не ги засяга.

Приложимо право

  1. По всички неуредени от настоящите Общи условия въпроси се прилагат разпоредбите на действащото законодателство на Република България.